Tuesday, July 10, 2012

Aku Ikhlaskan ...

haiii mak jemah!!

Jemah oi! aku tak tahu nak lah cakap macam mane .. kadang2 ape yang kite mahu tak semua nye dapat tak semua kite suke tak semua nya ada .. Jemah .. Jah nak cakap sikit nie .. sejak2 Jah kenal erti sebuah keIkhlasn Jah dah tak kesah kalau sape2 sakit kan hati Jah ..
hurmmmn...

hawauuu! aku bercakap mak kepohhh!! choiii lah..

Alhamdullilah ... setiap yang berlaku itu ade hikmah nye .. aku mula faham dendam itu sebenarnye bayangan kita sahaja ... jgn lah nak berdendam sgt ... kalau org buat salah kat kite .. kite ikhlas kan je lah .. tak payah nak berkire sgt dengan manusia yang macam tu .. hukum karma itu wujud! biar lah Allah swt yg membalas nye tak payah lah kite nak marah2 nak dendam2 lagi .. ikhlas kan je .. pasti ade banyak hikmah nye kan ...

selepas apa yang terjadi aku mule sedar yang hidup kita mmg macam roda .. kadang2 kat atas kadang2 kat bawah ..tak caya .. nanti tggu korang susah .. bukan nak doakan .. just nak korang percaya .. macam mane senang sekali pun kan .. kite mesti kene uji dengan ujian2 yang macam2 .. tapi setiap dugaan yang datang kite mmg dapat atasi nye sebab Allah tak kan uji kite kalau kite tak mampu ...
ikhlas kan semua nye .. insyaallah ade jalan penyelesaian...


No comments:

Post a Comment